انواع تین کلاینت و زیرو کلاینت
نوشته شده توسط : ساحل

همانطور که در نکته "تین کلاینت یا زیرو کلاینت !" گفته شد، تین ها با زیرو ها استعمال کارکردی متفاوتی دارند، در پیوسته شما رو با انواع تین ها و زیرو ها آشنا خواهم کرد.

در مورد تین ها، می نا گفت گونه ها اونها مانند کامپیوترهای رو میزی یا desktop به لحاظ قدرت و سرعت و گونه ساز و برگ داخلی نظیر ram، cpu،memory،vga و... با هم متفاوت هستند و از این لحاظ حائز تقسیم بندی خاصی نیستند و شما فقط با نیازمندی ویژه خود تین کلاینتی رو برگزیدن می کنید که جوابگوی پیشه شما باشد؛ همین.

اما در باره زیروکلاینت ها وضع کمی فرق دارد، به این صورت کع زیروکلاینت ها بسته به نوع ارتباطی که با کامپیوتر مرکزی استوار میکنند و نحوه ی عملکردشان به چند بخش دسته می شوند.

زیرو کلاینت های از نوع rdp:
این گونه زیروکلاینت ها برای ارتباط با دستگاه یا سرور مرکزی از استاندارد پیوست گذرگاه بعید مایکروسافت یا rdp(remote desktop protocol) کاربرد می کنند و از این رو امکان پیوستگی به یک یا چند سیستم عامل را دارند. باستانی ترین پروتکل مجازی سازی دسکتاپ (ویندوزی) محسوب شده منتها با معایبی چون سخت در redirect کردن لوازم جانبی، ارائه تصویر 24 بیتی در اکثرا آنها، مصرف بالای پهنای باند، دیرکرد در صدا و تصویر و مدیریت کاربران.

زیرو کلاینت های از گونه ddp:
این زیروکلاینت ها برای پیوستگی با سرور مرکزی در بستر مجازی سازی دسکتاپ عمل می کنند (vcloudpoint) به این صورت که در این بستر می طاقت یک سیستم عامل را به یک یا چند کاربر گزین کردن داد.با قابلیت های کثرت نظیر، کمترین استفاده از پهنای باند،امکان سفارشی سازی کیفیت دسکتاپ ، بهینه ترین استفاده از منابع سخت افزاری،ساده ترین طریق مجازی سازی دسکتاپ،دارای پنل مدیریت و بازرسی نیرومند و البته عدم پشتیبانی از دات وان ایکس

زیروکلاینت از نوع vdi:
این زیروکلاینت ها از طریق یگانه از پروتکل های متداول PCoIP یا ICA ویا HDX به سرور مجازی (vmware یا citrix) متصل و به همین ترتیب یک virtual desktop مخصوص هر کاربر به وی ارائه می شود.بطورکلی برای هر سه پروتکل می توان به محبوب کاربران، کمترین استفاده از پهنای باند، امکان سفارشی کردن دسکتاپ مجازی، کاربرد بهینه از منابع مشکل افزاری سرور، قابلیت کاربرد در مصارف چیره دست سنگین و مناسب ترین گزینه برای به اشتراک گذاری توان پردازشی کارت گرافیک و از معایب در باره hdx می تاب به نیاز به دانش تخصصی و مناسب بودن برای مراکز با تعداد کاربر بیشتر از ۲۰ اشاره کرد.

انواع تین کلاینت و زیرو کلاینت
گزینه پسندیدم، اعلام رضایت شما و قوت قلب ماست.

مرجع: Comparison between Remote Desktop (RDP) and Virtual Desktop (VDI)

نویسنده : علیرضا(ARAF)

منبع:
https://hardware.tosinso.com/fa/tips/36838/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%AA%DB%8C%D9%86-%DA%A9%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA-%D9%88-%D8%B2%DB%8C%D8%B1%D9%88-%DA%A9%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA





:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: